#klasik #stnicolaus #packaging #byMAISON
Spoločnosť ST. NICOLAUS od nás získala ucelený balík packaging služieb, a to od prvých grafických návrhov až po finálnu supervíziu pri tlači. Po celú dobu sa klient mohol oprieť o kvalifikovaný tím odborníkov, ktorí ho týmto náročným procesom obalového designu dokázali previesť.
Najväčší výrobca liehovín na Slovensku, spoločnosť ST. NICOLAUS, nás požiadal o redesign obalov produktovej rady Klasik. Tú tvoria tradičné a obľúbené destiláty, ktoré si zakladajú na vyváženom pomere kvality a ceny a majú stabilnú základňu konzumentov.
Komplexné riešenie celej problematiky packagingu
Našou úlohou bolo citlivo nadviazať na existujúci obalový design, ale zároveň ho posunúť do podoby, ktorá bude čo najlepšie korešpondovať s ustálenou pozíciou tejto produktovej rady na trhu.
Išlo o komplexné riešenie celej problematiky packagingu. Čakala na nás výzva v podobe pestrej škály produktov, ktoré potrebovali nový design etikiet, a to v rôznych rozmeroch.
Originálne ilustrácie na etiketách
Vytvorili sme niekoľko grafických návrhov, v ktorých hrajú zásadnú úlohu originálne ilustrácie. Tie znázorňovali buď typickú surovinu, ktorá je súčasťou daného produktu, alebo odkazovali na miesta a symboly, s ktorými sú tieto tradičné výrobky spájané.
Aj kvôli originálnym autorským ilustráciám sa oplatilo celý koncept packagingu starostlivo naplánovať už na samom začiatku. Aby bol výsledný dojem z obalového dizajnu taký, aký sme zamýšľali, bolo nutné dobre zvoliť tiež vhodný papier a technológiu tlače.
Hlavný zámer: nič nepodceniť
Jednalo sa o klasickú ofsetovú tlač v kombinácii CMYK a Pantone farieb. Pre etikety sme vybrali strieborný papier. V tú chvíľu bolo jasné, že bude potrebné riešiť aj rôzne úrovne metalického odlesku a brať do úvahy aj to, ako sa budú správať jednotlivé farby.
Nechceli sme nič podceniť, preto sme starostlivo kombinovali a ladili farby tak, aby ich krytie bolo čo najoptimálnejšie a vyhli sa možným problémom so schnutím farieb.
V tlačiarni v úlohe supervízora
Aby sme v packagingu dosiahli vytúženého výsledku a maximálnej spokojnosti na strane klienta, tlačiarne i našej, dohodli sme sa spoločne na tom, že prvé výtlačky budeme riešiť v úlohe supervízora priamo v tlačiarni.
Neodradil nás ani fakt, že táto fáza riešenia packagingu nastala v prvej vlne lockdownu. Za prísnych bezpečnostných a protiepidemických opatrení sme boli fyzicky pri tom, keď sa tlačili etikety takzvanou sútlačou.
Rovnako v tomto prípade bolo zjavné, že starostlivá príprava sa pri obalovom designe vyplatila. Hoci išlo o väčšie množstvo etikiet a ich druhov, nastali v tlačiarni už iba drobné korekcie. Aj táto časť packaging projektu sa tak odohrala bez výraznejších komplikácií.
Intenzívna komunikácia všetkých strán
Po vzájomnej dohode s klientom sa celá zákazka rozšírila aj o redesign loga produktovej rady Klasik a kartónov, do ktorých sa výrobky balia. Nadviazali sme na historické logo spoločnosti ST. NICOLAUS, ktoré sme prepojili s produktovou radou Klasik s ohľadom na aktuálny výsek etikiet.
Boli sme radi, keď najväčší výrobca liehovín na Slovensku ocenil, že od nás pri tejto zákazke získal komplexný balík packaging služieb, a to od prvých grafických návrhov až po finálnu supervíziu pri tlači.
Klient tak na konci dostal produkt, ktorý bol spoločným výsledkom snaženia všetkých troch zložiek, teda našej agentúry, jeho a tlačiarne. Po celú dobu sa mohol oprieť o kvalifikovaný tím odborníkov, ktorí ho týmto náročným procesom obalového dizajnu dokázali previesť.
V prípade redizajnu produktovej rady Klasik si trúfame tvrdiť, že sme spoločnými silami dosiahli to, že vďaka intenzívnej komunikácii všetkých troch strán všetko dopadlo tak, aký bol pôvodný zámer.