AGENCY:
MAISON D IDEE Prague s.r.o.
CREATIVE DIRECTION:
Martin Kušpál
3D GRAPHICS:
Vladimír Mrázik
#fattomatoketchup #packaging #design #3dgraphics #byMAISON
Packaging kečupu, ktorý vnáša paradajkám život a osobnosť
Radi sa hráme so spájaním vizuálnych motívov do nových, netradičných podôb. Značku FAT TOMATO KETCHUP sme vytvorili jednoduchou antropomorfiou hlavnej suroviny, v tomto prípade paradajky, ktorá sa vyskytuje v mnohých pestrých variáciách. Tak napríklad žltá, červená, americká, čierna, cherry a mnohé iné. Mimochodom, všetky chutia výborne. Prečo by teda mal byť kečup stále o tom istom? Rozhodli sme sa ukázať vám prvé dva príklady z obalového dizajnu projektu, ktoré sa pohrávajú s metamorfózou žltej a americkej paradajky.
Vedeli ste, že pôvod slova kečup je z ďalekého orientu?
Pri tvorbe značiek a obalového dizajnu radi pátrame v etymologickom slovníku Náš kreatívec si v ňom rád číta aj keď na žiadnom projekte nepracuje, ale to necháme bokom.
Potešilo nás, keď sa nám podarilo spojiť žltý obal s orientálnych charakterom paradajky. Konečne aspoň niečo odkazuje na pôvod toho krásneho, západom používaného slova kečup. Tento výraz ako pomenovanie omáčky z fermentovaných rýb alebo hríbovej pasty (zdroje sa dopĺňajú) priniesli do Európy moreplavci (pravdepodobne pod záštitou Východo-indickej spoločnosti) z Číny na prelome 17 teho a 18 teho storočia. Písomné zmienky je možné nájsť z rokov 1701 a 1708.
Jednalo sa o populárne dochucovadlo k jedlu, ktoré sa stalo veľmi obľubeným práve v Británii. Foneticky sa názov preniesol z čínskeho (kôechiap or kê-tsiap) na ketchup alebo catchup (Holandsky ketjap). Suroviny sa neskôr nahradili paradajkami, čo nikomu dodnes očividne nevadilo a tak máme na stole produkt, ktorého vyslovený názov by rozoznali aj pred 300 rokmi. Len chuť by bola celkom iná.
(https://english.stackexchange.com/questions/24530/what-is-the-etymology-of-the-word-ketchup)
3d grafika nám pomáha posúvať kreatívu obalového dizajnu ďalej
Na záver musíme spomenúť, že celý obal funguje vďaka skvele odvedenej práci nášho 3d grafika, ktorý miluje nadovšetko výzvy z nášho kreatívneho oddelenia. Poradil si výborne s podpovrchovým rozptylom svetla, ktorý dodáva paradajkám ich translucentný, organický dojem. A samozrejme, zatiaľ čo sa nedal rozptýliť technickým aspektom problému, nemal Vlado problém so skulptúrou krásnych charakterových karikatúr.