#obal #privatelabel #whitelabel #penny #design
Obaly potravín Karlova koruna sme obliekli do nového brandingu. Okrem redizajnu existujúcich výrobkov nás spoločnosť Penny Market v Českej republike požiadala o doplnenie sortimentu privátnej značky o nové výrobky.
Pri brandingu obalov výrobkov Karlova koruna sme dostali za úlohu navrhnúť úplne nový vizuál vrátane nového loga. Rozhodli sme sa prevziať pôvodné logo v tvare znaku, výrazne ho zjednodušiť a zakomponovať doň silný symbol kráľovskej koruny. Rozhodli sme sa pre čisté typografické písmo, ktoré necháva vyniknúť symbol a zároveň dokresľuje celý dizajn, ktorý sa rozširuje smerom nadol a do strán.
Zatiaľ čo v dizajne inej privátnej značky spoločnosti Penny Market – Crip Crop – sme celý vizuál zjednotili použitím svetlého dreva ako hlavného materiálu, pri Karlovej korune sme sa vydali opačným smerom. Originálny vzhľad výrobkov pracoval s tmavým drevom ako jedným z hlavných motívov. Tento vzhľad sme sa rozhodli výrazne omladiť a redizajn sme založili na farebných pečiatkach.
Pečiatky značky sme navrhli tak, aby mali svoje predpísané farebné kódovanie v 18 rôznych farbách. Napríklad fialový variant používame pre sladké pečivo, zelený pre nátierky a mrazené výrobky sa nosia v modrej farbe. Týmto spôsobom sme zabezpečili, aby príbuzné výrobky sledovali jednotnú vizuálnu líniu a už na prvý pohľad patrili k sebe. Rozhodli sme sa zachovať pečať ako hlavný komunikačný prvok dizajnu, preto sú tu uvedené najdôležitejšie výhody a vlastnosti výrobkov. Po stranách je pečať doplnená vkusne spracovanou fotografiou výrobku, ktorú nám dodalo externé fotografické štúdio pre jednotlivé obaly.
Obaly produktového radu Karlova Koruna majú ucelený grafický štýl, ktorý sa v budúcnosti môže rozšíriť aj na ďalšie produkty. Ak sa napríklad spoločnosť Penny Market rozhodne vyrábať nový rad doteraz neexistujúcich potravinárskych výrobkov, máme už pripravené farebné schémy a celý vizuálny štýl sa dá podľa potreby zväčšiť alebo zmenšiť tak, aby vyhovoval potrebám nových výrobkov. V súčasnosti sme tento branding aplikovali na tenké obaly, ako sú cukry alebo práškové kvasnice,
vrecká zmesi na knedle alebo lístkové cesto, vaničky so šalátmi a nátierkami alebo perníkmi, sójové tyčinky a iné malé výrobky.
S hotovými výrobkami sme naozaj spokojní. Podarilo sa nám dodať 80 SKU v rekordnom čase v rôznych typoch obalov, zjednotených v rovnakej značke. V skutočnosti vyzerajú ešte lepšie ako na pripravených vizuáloch a je vidieť, že všetky výrobky sú vizuálne prepojené. Ak teda na pultoch Penny Marketu neprehliadnete pastelové výrobky s pečaťou, bude to znamenie, že sme ich navrhli správne.