Tu je niekoľko dôvodov, prečo by ste mali komunikovať cez web aktívne a pravidelne. Takmer každý nový web vám umožní vo viac či menej jednoduchej forme publikovať nové a aktuálne informácie o dianí vo vašom podniku. Túto sekciu na webe zvyčajne nazývame novinky alebo akcie. Obvykle je to hneď druhá alebo tretia položka v menu a časť obsahu býva dokonca umiestnená na úvodnej stránke. Prečo je tomu tak? To kvôli tomu, že aktuálnym informáciám je na webe prikladaný tak veľký význam.
1. Píšte o tom, čo sa vo vašej firme práve deje.
Samozrejme odporúčame zamerať sa na pozitívne informácie, prípadne zaujímavosti. Veríme, že každý sektor prináša mnohé zaujímavosti a informovať o nich je v prospech veci.
2. Aktuálne informácie ocení každý návštevník
Hneď prvý signál, ktorý vaša spoločnosť môže takouto formou vyslať je ten, že jej záleží na udržiavanej komunikácii. Aktuálnosť textov a fotografií uistí návštevníka o relevantnosti prezeranej webovej stránky.
3. Prispievajte na stránky pravidelne
Už storočia je každému jasné, že novinka z pred mesiaca nie je žiadnou novinkou, ale starou správou. Od internetu každý očakáva, že bude prinášať aktuálne a svieže informácie. Využite vaše CMS (Systém na správu obsahu) pre pravidelné prispievanie.
4. Aj nudná branža ponúka niečo zaujímavé pre web
Nikoho nebude zaujímať generická formula pre predstavenie právnickej, obchodnej alebo stavebnej spoločnosti. Radšej napíšte o niečom jedinečnom a zaujímavom. Právne kancelárie radi prinášajú informácie o zmenách v zákonoch, ktoré považujú pre svojich klientov za užitočné. Obchodné spoločnosti môžu informovať o novinkách v sortimente a napríklad stavebná firma môže prinášať informácie o zaujímavých projektoch nielen zo svojej dielne. Vždy sa dá písať o trendoch zo sveta. Ich komunikáciou dávate klientom jasne na vedomie, že ich sledujete a adaptujete.
5. Podeľte sa na webových stránkach o informácie zo zákulisia
Ak vám to vaša obvyklá mlčanlivosť dovoľuje a nikomu tým neuškodíte, dovoľte návštevníkom webových stránok nahliadnuť do fungovania vašej spoločnosti. Napíšte o zaujímavostiach jednotlivých procesov výroby, obchodu alebo riešenia rôznych situácií. Ak to robíte dobre, tieto autentické informácie každého presvedčia že práve vy ste ten správny dodávateľ.
6. Zdieľajte nové príspevky na vašom webe cez sociálne siete
Je to jednoduché, nový článok, nové foto, pravidelný príspevok, opakovaný návštevník. Potom, čo úspešne publikujete svoj nový príspevok na vašich webových stránkach ho nezabudnite zdieľať napríklad cez Facebook spolu s odkazom na web.
7. Využívajte multimediálny obsah vo vašich príspevkoch
Takmer každá webová stránka a jej systém na správu obsahu podporujú publikovanie informácií vo forme textu, obrázkov ale i videí a zvukových stôp. Všetci dnes už vedia aké vyspelé nahrávacie zariadenia predstavujú ich smartfóny. Jednoduché video natočené telefónom môže veľmi dobre poslúžiť na blogu alebo ako súčasť článku.
8. Blogujte na vašom webe
Začalo vás písanie baviť? Našli ste vo firme pár nadšencov ktorí chcú ochotne pridávať príspevky na web? Nechajte si do webových stránok implementovať pokročilý blogový systém a publikujte koľko to len pôjde. Hlavne pre e-shopy ponúkame integrované riešenie prepojenia blogu s katalógom výrobkov, ktoré vám umožnia veľmi jednoduché navádzanie čitateľov až k samotnému výrobku v e-shope.
9. Podporujte diskusiu a zdieľanie vašich príspevkov
Stačí implementovať možnosť diskusie priamo cez Facebook a každý váš článok môže na internete ožiť. Každý nový príspevok v diskusii navyše zdieľa váš obsah vo svojom sociálnom kruhu, čím sa podporuje organické šírenie informácií a stúpa relevantná návštevnosť vašich webových stránok.