Zo strany podnikateľov a podnikov všetkých veľkostí a zameraní už niekoľko rokov počúvame opakovane rečnícku otázku: „Na čo nám bude nová webová stránka?“
Samozrejme, že prihliadame na jednotlivé oblasti podnikania s odlišným zameraním, cieľovou skupinou ako aj spôsobom predaja a klientom tak odporúčame riešenia, ktoré sú logické a ekonomické. Inak povedané, spoločnosti orientovanej na úzku klientelu B2B s prevažne osobným predajom neodporučíme presunutie kampane a komunikácie na web a sociálne média, ale odporučíme im zaktualizovať základné informácie o firme a ich službách vo modernej, graficky profesionálnej a technicky aktuálnej forme webstránky.
Každá spoločnosť si zaslúži kvalitný a pekný web, či to už bude minimálne riešenie úvodnej stránky s kontaktom alebo komplexný web s pokročilými funkciami.
1. Komunikujete, že vaša firma funguje
Na svete je mnoho spoločností, ktoré spia alebo len tak prežívajú. Svoje najlepšie roky majú za sebou a nikto vlastne netuší, či tá pani sekretárka, ktorú je vidno cez okno je ozajstná, alebo len papierová maketa.
Udržiavaním webových stránok v aktuálnom grafickom a technickom prevedení, či už sa jedná o jednostranovú prezentáciu alebo komplexný web, dávate jasne najavo, že fungujete a ste aktívnou spoločnosťou.
2. Kontakt a fakturačné údaje
To najužitočnejšie, čo na webe môžete mať, je obyčajný kontakt a prípadné fakturačné údaje vašej spoločnosti. Nezískate tým nových klientov, ale už len pri ceste na stretnutie u vás bude niekto potrebovať kontakt, naťuká adresu po ceste do telefónu a bude očakávať, že tam telefónne číslo a ulicu nájde. Nesklamte ho.
3. Responzivita webových stránok
Ako sa spomína v bode číslo 2, vaši klienti budú často pristupovať k vašim webovým stránkam už len kvôli kontaktu a základným informáciám o spoločnosti alebo výrobkoch. Vo väčšine prípadov to budú robiť cez smartphone alebo tablet. Tu príde vhod responzivita, ktorá obsah graficky upraví do flexibilne podoby a zobrazí ho priateľsky na každom zariadení.
4. Aktuálne informácie o vašej spoločnosti na webe
Aktuálnosť informácií na vašich webových stránkach je prioritou číslo jedna. Dohliadnite na ich správnosť a jasne komunikujte, že vám na ľuďoch ktorí ich hľadajú záleží.
5. Grafické spracovanie webových stránok – webdesign
Do práce tiež chodíte pekne upravený a aj farmár si rád obuje nové čižmy, tak prečo by ste mali zanedbávať vzhľad vášho webu? Grafický dizajn sa mení ako doba postupuje a krok s ňou odporúčame držať aktualizovaním webu minimálne každé dva roky.
6. Technické spracovanie webových stránok
Internet a technológie sa vyvíjajú ohromnou rýchlosťou, preto to, čo bolo moderné pred dvomi rokmi už bude dnes pravdepodobne zastaralé. Priebežné investovanie do webových stránok sa vypláca a jasne komunikuje váš záujem o sebaprezentáciu na úrovni. Ak nedokážete držať krok s dobou na vlastnom webe, ako budú na tom asi vaše výrobky a služby? Je to jasný signál ktorý netreba podceniť.
7. Sociálne médiá
Váš web by mal byť kompatibilný s prvkami na jednoduché zdieľanie informácií prostredníctvom sociálnych médií. Pri aktualizácii webových stránok určite nezabudnite na integráciu týchto užitočných funkcií.
8. SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače
Aktualizovanie technického a grafického spracovania vašich webstránok prinesie zároveň automatickú optimalizáciu ich obsahu pre súčasné nároky vyhľadávača Google, čím umožníte rýchle a jednoduché dohľadanie vašich stránok potenciálnym záujemcom o informácie o vás.
9. CMS – Systém na správu obsahu
Nový webdizajn zo sebou prinesie aj možnosti, ako si aktualizovať obsah vašich webových stránok rýchlo a jednoducho. Implementuje sa v rôznej podobe a náročnosti, od jednoduchej správy jedného modulu na publikovanie noviniek a fotografií po komplexný systém administrácie obsahu a rozširovania webových stránok. Aktualizujte váš obsah a ľudia sa na váš web budú vracať.
10. Dobrý webdesign už len z princípu
Nikdy neviete, kto vyberá spoločnosti do výberového konania a chýba mu tá posledná do počtu. Vďaka novému a aktuálnemu webdesignu dávate jasne na vedomie, že ste tu a fungujete. Možno vám to práve jeden úspešný tender niekoľkonásobne vráti. Držíme palce.