Kreatívny a originálny alebo konzervatívny a funkčný. Pri pohľade na problematiku v priebehu uplynulých 10 rokov môžeme jednoznačne povedať, akým smerom sa webový dizajn uberá. Aj my ako profesionáli sa vieme nadchnúť nad originálnymi a kreatívnymi webmi, ktoré však musia byť vytvorené v správny čas a na správnej adrese.
Trend štandardizácia webového dizajnu
Na jednej strane je tu jednoznačný trend utilizácie a štandardizácie webového dizajnu, ktorý ocení každý užívateľ. Primárnym účelom každého webu je prínos hľadaných informácií, a to pokiaľ je to možné čo najrýchlejšie a bez bolesti. Nikto dnes nemá čas hľadať kde je ukryté menu alebo kontaktné informácie, prečo sa musí vracať do inej časti stránky pre informáciu ktorú potrebuje tam kde je alebo riešiť otázku, či je chyba v jeho zariadení keď sa stránka nezobrazuje korektne. Zavádzanie masovo rozšírených platforiem ktoré sú komunitne vyvíjané a ladené síce eliminuje určitú možnosť odlíšenia sa jedného webu od druhého, na druhej strane však pomáha štandardizovať aspoň základné aspekty webového dizajnu a celkovej funkcionality internetových stránok.
Funkcionalita webstránok
Štandardizáciu funkcionality a celkovej kompozície webdizajnu odporúčame predovšetkým pre stredné a veľké spoločnosti, ktorých zákaznícka základňa je široká a ľudia využívajú ich stránky skôr pre druhotný kontakt so značkou. Ich návštevníci tak ocenia aktuálnosť informácií, typické užívateľské rozhranie a rozloženie navigačných prvkov ako aj celkovú schopnosť webových stránok prispôsobiť sa všetkým prístupovým zariadeniam.
Originálny a kreatívny webdizajn
Originálnejší a kreatívny webdizajn na druhej strane ocenia marketingové oddelenia ktoré potrebujú nevyhnutie implementovať aspoň určitú časť kreatívy do webového riešenia. To by malo byť schopné adaptovať svoj dizajn komunikácii značky, prípadne ho vedieť prispôsobovať sezónnym kampaniam. Jeho účel je mimo informovania aj v samotnom promovaní výrobku alebo služby, preto implementácia interaktívnych prvkov býva vítaná.
Kreatívny a neštandardný webdizajn odporúčame len pre podporu kampaní formou minisite
Kam ale umiestniť ten najbláznivejší webdesign? Jednou z kategórií kde má význam tvorba webových stránok s nezvyčajnou a neštandardnou navigáciou alebo formou spracovania obsahu sú určite neziskové projekty, eventy alebo promo pre jednotlivcov. Tu sa apriori očakáva, že návštevník už vyslovene hľadá informácie o konkrétnom projekte a je ochotný zotrvať na webových stránkach a o niečo dlhšie, prípadne vstúpiť do interakcie s nimi.
Druhou kategóriou je tvorba tzv. minisite, alebo ministránok ktoré vznikajú krátkodobo ako doprovod aktuálnej kampane. Plne využívajú grafiku a kreatívu konceptu, implementujú interaktívne prvky alebo hry a slúžia pre pobavenie, predaj, sekundárnu komunikáciu značky, prípadne ako skvelý nástroj virálneho marketingu.
Výber konceptu vám odporučí webdesigner, poradiť si vieme s každým prípadom.